6/29/2017

Jakie efekty przynosi nawilżanie od środka? #PijemyWodę

Witajcie,

Wiele osób zapomina o piciu wody, a jeśli już pije to nie tyle ile się powinno, czyli ok. 2 litrów dziennie. Choć jej ilość zależna jest także od naszej masy ciała, wieku czy aktywności fizycznej. Niemniej jednak niektórzy piją jej jednak o wiele za mało, albo tylko dla ''korzyści zdrowotnych'', a zapominają, że nawilżanie od wewnątrz sprawia także, że nasza skóra jest gładka, jędrna, a dobrze nawilżona skóra zapobiega przedwczesnym zmarszczkom. Jeśli więc robisz różne kuracje maseczkami nawilżającymi, a Twoja cera nadal jest sucha problem może tkwić w zbyt małym piciu wody.

picie wody zalety plusy nawilżanie od środka


Jakie są więcej plusy picia wody jeśli chodzi o nasz wygląd zewnętrzny?

- skóra staje się bardziej gładka, nawilżona i jędrna
- cera nabiera blasku
- cienie pod oczami stają się mniej widoczne
- istnieje mniejsze ryzyko pojawienia się wczesnych zmarszczek
- wspomaga walkę z cellulitem
- włosy stają się zdrowsze, mocniejsze i lśniące
- poprawia stan naszych paznokci wzmacniając je od środka

Wiem, że są osoby, które nie przepadają za smakiem zwykłej, czystej wody mineralnej i przez to z niej rezygnują, albo co gorsza kupują wody ze sztucznymi, niezdrowymi dodatkami, które mają dać kwaskowy smak. A zdarza się, że do takiej wody dodawany jest także cukier czy szkodliwy benzoesan sodu. Wtedy więc nazwa "woda mineralna z dodatkiem cytryny'' jest nie na miejscu. Jak dla mnie jest to sztuczny napój z dodatkiem słodzików i aromatów. Jeśli więc nie lubicie ''czystej'' wody zachęcam do wciskania kilku kropli cytryny, limonki czy pomarańczy w zależności od upodobań, co da bardziej wyrazisty smak. A przede wszystkim taki napój będzie zdrowy. Choć zapewniam Was, że jeśli będziecie pić wodę regularnie smak nie będzie Wam przeszkadzał. Sama dawniej nie przepadałam za wodą, a teraz nie wyobrażam sobie w dzień pić soków, czy innych napoi zamiast wody ;)

picie wody zalety plusy nawilżanie od środka

Podsumowując oczywistym jest, że samo nawilżanie od środka też nie wystarczy i ważne jest aby dbać o skórę, czy włosy z zewnątrz. Choć jak widzicie już samo nawodnienie organizmu robi bardzo dużo. Jeśli coś wypadło mi z głowy i znacie inne plusy picia wody piszcie w komentarzach. Oraz koniecznie napiszcie jak jest u Was z piciem wody? Ile wypijacie jej dziennie? :)

Wpis został napisany we współpracy z KobiecePorady.

120 komentarzy:

  1. Z wodą można się odchudzac :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Picie wody jest bardzo ważne dla naszego organizmu. W ciągu dnia pije jej bardzo dużo :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  3. I tu się zgadzam nawadnianie skory od srodka jest bardzo wazne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiesz, niestety chyba nie na wszystkich tak działa. ;C
    Piję dziennie ponad dwa litry wody + napoje w różnej innej postaci i moje włosy od jakiegoś czasu strasznie matowieją, mimo iż diety nie zmieniłam. Co prawda to prawda, lepiej się czuję kiedy piję więcej jak mniej.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to dziwne, że tak Twoje włosy zareagowały. A to nie wina jakiegoś kosmetyku? ;/

      Usuń
  5. Z piciem wody też nie można przesadzać ponieważ można sobie zaszkodzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, co za dużo też nie zdrowo.

      Usuń
  6. Staram się pić jak najwięcej wody, lekarz zalecił mi picie ok. 4 litrów, ale przyznam, że ciężko to zmieścić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to naprawdę sporo, gdzie Ty to mieścisz ;D

      Usuń
  7. Przyznaję się bez bicia, że mam problem z piciem wody, ale w takim sensie, że po prostu nie pamiętam, by ją pić :D Bo ogólnie sama woda mi smakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami też mi się to zdarza, zwłaszcza jak jest zimniej i nie czuć takiego pragnienia ;D

      Usuń
  8. Woda to podstawa :-) Cidziennie rano piję 500ml wody z sokiem z cytryny, a przez resztę dnia staram się wypić chociaź 1,5L :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja kiedyś nie lubiłam wody, ale teraz staram się ją pić jak najczęściej. Przynosi bardzo dużo pozytywnych zmian w naszym organizmie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Staram się pilnować i pić jak najwięcej wody :) Szczególnie w takie upalne dni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, w upał tym bardziej powinno się pić jej więcej :)

      Usuń
  11. Ja akurat piję minimum 3 litry wody dziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Staram się pić mnóstwo wody, ponieważ
    a) mamy lato, b) jest to najlepszy sposób na nawilżenie skóry, c) niestety przez hormony zbiera mi się ogromna ilość wody w organizmie.

    To niebywałe, że tak prosta rzecz rozwiązuje wszystkie te moje problemiki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, pomaga na wiele dolegliwości :)

      Usuń
  13. Nie wiem ile wody dziennie piję ale każdego dnia towarzyszy mi woda z dodatkiem cytryny :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie lubię wody:( od jakiegoś czasu staram się ją jednak pić;) raz wychodzi mi to lepiej, a raz gorzej:D

    OdpowiedzUsuń
  15. ja mam problem z piciem wody. Pije jej stanowczo zbyt mało - zawsze tak miałam. Musze nad tym popracować :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja Ja mam zawsze problem z regularnym piciem wody, ehh...

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie piję 2 litrów wody dziennie, ale zaporzebowanie uzupełniam zupami, owocami, warzywami :) Każdy z tych produktów ma płyn, który skutecznie uzupełnia braki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, też się przez to uzupełnia wodę :)

      Usuń
  18. Ja piję dużo wody i nigdy nie miałam problemów z jej piciem :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja obecnie piję więcej wody niż kiedyś :) W pracy chyba ze stresu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To stres czasami daje jakieś plusy ;D

      Usuń
  20. Ja pije tylko wodę niegazowana kwestia przyzwyczajenia nawet zwykła woda może smakować ja wybieram mineralne są najsmaczniejsze 😊

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja tak naprawdę zależy od dnia :) ale staram się pić dziennie 1.5-2 litry :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja ciągle staram się pić więcej, ale słabo mi idzie :/

    OdpowiedzUsuń
  23. Staram się pić jak najwięcej wody dziennie, nie zawsze mi się to udaje, najłatwiej jest w ciepłe dni kiedy chcę się co chwile pić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, wtedy jest zdecydowanie prościej bo się o tym pamięta :)

      Usuń
  24. Ja już jestem przyzwyczajona do codziennego picia dużej ilości wody <3
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  25. Staram się pić dużo wody ! Gdy miałam z tym problem to ściągnęłam apkę na telefon ;) I burczało mi co jakiś czas żeby wypić szklaneczkę wody ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to też dobry pomysł, raz miałam taką aplikację :)

      Usuń
  26. Picie wody jest bardzo ważne i mój syn nauczony jest tego od małego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak powinno być! Ja aż nie mogę patrzeć jak niektóre mamy od małego wlewają w dzieci litry słodkich napoi i soczków, zamiast nauczyć picia wody.

      Usuń
  27. Nie mam pojęcia ile litrów dziennie wody wypijam, ale nie stronię od tego. Lubię normalną, niegazowaną wodę. <3 Picie wody jest szczególnie ważne w czasie upałów. Super, że podjęłaś ten temat na swoim blogu.
    Pozdrawiam serdecznie. :)

    windowofmfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że starasz się pić jej dużo :)

      Usuń
  28. Ja nie ruszam się z domu bez butelki wody :D W takim okresie jak teraz lubię sobie do niej dodawać nie tylko cytrynę, ale także truskawki, świeżą miętę, czasem miód :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Ostatnio naprawdę mało piję i widać to po mojej skórze i ogólnym samopoczucia. Staram się pić coraz więcej, ale słabo mi to wychodzi - mam nadzieję, że w wakacje - kiedy będę miała spokój od nauki i egzaminów - zacznę pić minimum 1,5 litra wody dziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Od paru lat piję wodę. Kiedyś nienawidziłam, chyba, że smakową. Wiem, że nawodnianie organizmu jest bardzo ważne, moja mama ciągle mi to powtarza. Jednak mam problem z piciem chociaż litra dziennie :( Nie wiedziałam, że woda ma tyle właściwości jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny. Myślałam, że to po prostu tylko ze względu na zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma, ma i to sporo tych właściwości :)

      Usuń
  31. Był czas, że piłam baaardzoo mało wody, ale już wzięłam się za zmianę tego jakże haniebnego nawyku ;p Piję o wiele więcej wody i zauważyłam, że dzięki temu czuję się znacznie lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Rowniez mam problem z wyrabianiem typowej dawki picia wody, szczególnie, ze u mnie to jeszcze jest wskazanie ze względu zdrowotnych. Ale sie staram ! :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Odpowiednie nawodnienie organizmu to lepsze samopoczucie, a tym samym lepszy wyglad i mniej zmartwien. Jestem zdania, ze powinnismy dobrze uzupelniac plyny :) woda radzi sobie z tym najlepiej tak jak napisalas :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Samej wody pije mało, ale w ciągu dnia pije dużo herbat, po ok 4x300 ml dziennie. Jeżeli ktoś nie lubi wody to polecam zrobienie smoothie. Dzięki temu przyswoimy jeszcze witaminy zawarte w warzywach i w owocach :)
    natalie-forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. O mój cellulicie bój się bo od dziś piję wodę - dużoo wody!!

    OdpowiedzUsuń
  36. Są dni kiedy kiedy ponad dwa litry wody ale też zdarzają mi się dni kiedy tylu nie wypijam..
    mama-urwisa.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo ciekawy post! Muszę zdecydowanie zacząć pić więcej wody :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo chciałabym pić dużo wody bo daje to niesamowicie dużo korzyści ale niestety mam z tym ogormny problem bo nie czesto odczuwam pragnienie, potrafie wypić szklanke na cały dzień :(

    sandziv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najgorzej to właśnie zacząć regularnie pić ;/

      Usuń
  39. Często próbuję pić więcej wody w ciągu dnia, ale nigdy nie mogłam zachować tej regularności. Są dni, w których w ogóle nic nie piję i nawet nie czuję takiej potrzeby :(

    OdpowiedzUsuń
  40. ja nauczyłam się na szczęście pić wodę. Piję półtoralitrową butelkę dziennie, a do tego około 800-1000 ml zielonej herbaty :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Ja pije sporo wody . moje dziecko tez od malucha jest do niej przyzwyczajone i woli wode niz soczki

    OdpowiedzUsuń
  42. Ja często zapominam o piciu wody.. ;( Ogólnie wydaje mi się że pije mało niestety... W sumie to zależy od pory dnia ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. Staram się pić dużo wody... Zauważyłam, że od czasu kiedy wprowadziłam ten nawyk moja skóra wygląda lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Poruszyłaś ciekawy temat ;) już kiedyś słyszałam o tym jak bardzo ważne jest picie wody i bez niej żadne prefaraty i specyfiki nam nie pomogą w walce np. z suchą skórą ;) woda to taki prosty ale jak bardzo pożyteczny składnik naszej diety!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, niby prosta naturalna rzecz, a wiele osób o tym zapomina. Warto więc przypominać :)

      Usuń
  45. Ja każdy dzień rozpoczynam od wypicia dwóch szklanek wody :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Piję wodę codziennie, ale bardzo rzadko wypijam 2 litry, bo lubię się jeszcze napić kawy ;) rooibosa, rumianku czasami melisy i ciężko tyle tego pomieścić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale rumianek i melisa zdrowe, więc poniekąd zastępują wodę :)

      Usuń
  47. Piję wodę non stop ze względu na to, że się przyzwyczaiłam (kiedyś musiałam zacząć pić na siłę bo mam kamienie w nerkach). Teraz cały czad piję wodę z cytryną i miętą - letni detox ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, mam to samo. Dawniej się zmuszałam, a teraz jak robię np. coś na komputerze to raz dwa i szklanka pusta ;D

      Usuń
  48. Bardzo lubie wode! Chociaż nie ma zadnego smaku, ale nie zauważyłam, żeby coś pomogło mi na włosy. a wypadają mi garściami tak samo jest z paznokciami, podatne na łamania..

    sensiblees.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie masz może problemów z tarczycą?

      Usuń
  49. ja teraz piję bardzo dużo wody;)

    OdpowiedzUsuń
  50. Nie wyobrażam sobie dnia bez dużej butli wody :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Ja niestety problem z piciem odpowiedniej ilości wody, ale staram sięto zmienić powoli od odkąd mam chore nerki :/
    http://stylishfashionbylu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  52. Ja staram się pić co najmniej 2 litry dziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Ja od małego piłam dużo wody, nie wiem dlaczego ale jakoś mnie Mama tak nauczyła, że nawet jak byłam bobasem w nocy zamiast kaszki dostawałam wodę hahah :) I tak mi zostało ! W ciągu dnia zwykle wypijam od od 3 do 4 litrów wody, do tego budzę się w nocy, aby pół litra wypić hahah :) Woda z cytryną jest idealna na zakwaszony organizm :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to super, że mama tak Cię nauczyła. Tak powinno być zawsze! ;)

      Usuń
  54. Podczas karmienia piersią nauczyłam się pić dużo wody, i na szczęście tak mi już zostało.

    OdpowiedzUsuń
  55. O dobrodziejstwie wody sama się przekonałam, że tak powiem - na własnej skórze. Odkąd piję więcej niż zazwyczaj, moja skóra nie jest taka wysuszona, jej stan także się poprawił. Oprócz tego odczuwam mniejsze zmęczenie. Cud? Nie. Zaczęłam się po prostu nawadniać :)

    Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, mam to samo. Dawniej często swędziała mnie skóra i tylko się drapałam, a odkąd piję jej dużo więcej to problem zniknął :)

      Usuń
  56. Kiedyś piłam dużo wody, jednak z czasem przestałam. Teraz gdy jest ciepło bardzo często po nią sięgam. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  57. Staram się codziennie pić 2 litry wody, jednak nie zawsze się udaje :D

    OdpowiedzUsuń
  58. Całe liceum piłam bardzo dużo wody, i nie wiem jak to się stało, ale aktualnie zwykła, mineralna woda mi nie smakuje. :( Chyba pora poszukać pomysłu, żeby to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
  59. Woda to najlepszy cud natury. Mega ważne jest by się nawadniać :)
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  60. Jestem na obozie i specjalnie kupiłam tylko wodę ;). Tylko 500ml dziennie, ale zawsze coś.
    modoemi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Lepsze to, niż nic: )

      Usuń
  61. Piję! U mnie w domu butelki są porozstawiane dosłownie wszędzie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha to widzę, że to samo co u mnie ;D

      Usuń
  62. Ja muszę przyznać, że czystej niegazowanej mineralnej wody piję mało, w domu wolę przelać przez filter z kranu, czasami lubię gazowaną, najczęściej pije z cytryną lub innymi owocami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jak masz filtr to jak najbardziej :)

      Usuń
  63. Woda to podstawa jej korzyści można by wymieniać dniami i nocami ;) a z cytryną jest najlepsza <3

    OdpowiedzUsuń
  64. Nie chcę wsadzać znowu kija w mrowisko i nie będę pisać co sądzę o nawadnianiu skóry poprzez picie wody :) Napiszę tylko, że u mnie to zupełnie nie działa i nie ma znaczenia ile wypiję, bo moja skóra i tak nie będzie bardziej nawilżona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie rzeczywiście tak działa, ale no widocznie nie na każdego tak działa :)

      Usuń
  65. Bez wody ani rusz! :D Zawsze obok mam butelkę, a w lecie to nie nadążam z kupowaniem :D

    OdpowiedzUsuń
  66. Ja kiedyś nie lubiłam pić samej wody, zdecydowanie stawiałam na soki czy napoje. Teraz natomiast zdecydowanie wolę wodę niegazowaną! :D
    katemi21.blogspot.com [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  67. Odkąd mam butelkę filtrującą od Dafi jakoś łatwiej jest mi pić wodę.
    Może dlatego, że nie muszę myśleć o tym, że trzeba iść do sklepu i kupić - wystarczy nalać do butelki kranówkę i w drogę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam o takiej filtrującej butelce i zdecydowanie mnie kusi. Fajna sprawa ;D

      Usuń
  68. Woda potrafi zdziałać cuda - wiem coś o tym ;)

    OdpowiedzUsuń
  69. super post! Ja również staram sie dziennie pic 2 litry ;)

    OdpowiedzUsuń
  70. Ja jestem z siebie mega dumna :) bo od zajścia w ciążę podwoiłam porcje dzienną wody i zdecydowanie wyszło mi to na dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  71. Sama prawda z tym piciem wody, tylko czasami ciężko jest się przypilnować aby jednak były te symboliczne 2 litry:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  72. Dla mnie się zdarzy, że zapomnę ile powinno się pić wody w ciągu dnia. Nie wiedziałam, że ma to aż tyle plusów. W takim razie od dzisiaj będę starać się o wiele więcej jej pić.

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trzymam kciuki żeby udało się pić więcej :)

      Usuń
  73. Uwielbiam pić wodę i piję jej naprawdę dużo :-) Szczególnie latem :')

    OdpowiedzUsuń
  74. Great post! Photos are amaizing! :)
    If you want that we follow each other let me know by leaving a comment... Also hope you'll click on a few links :)
    http://beautyshapes3.blogspot.hr/2017/06/milly-bridal.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  75. Gdy piję dużo wody - odrazu lepiej się czuję. Właśnie taka nawilżona :)

    OdpowiedzUsuń
  76. Piję ok 2-2,5 l Dziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  77. ja niestety ciągle za mało, mimo że staram się pić jak najwięcej :)

    OdpowiedzUsuń
  78. ja piłam kiedyś bardzo dużo wody. Jak poszłam do lekarza i powiedziałam, że dżinnie wypijam około 20 szklanek, to był w szoku :D Dziś już staram się pić mniej. Za dużo też niezdrowo, ale to prawda trzeba nawilżać organizm także od środka a nie tylko na zewnątrz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też racja, co za dużo to niezdrowo. Trzeba znać umiar :)

      Usuń
  79. Kiedyś piłam bardzo mało wody, teraz już się poprawiłam wypijam dziennie 1,5 i czuję się dużo lepiej. Nie mam już bólu głowy, który wcześniej towarzyszyły mi niemalże codziennie ;/

    OdpowiedzUsuń
  80. Zdecydowanie muszę się poprawić w tej kwestii.

    OdpowiedzUsuń
  81. Bardzo cenny wpis! Ja od dłuższego czasu staram się wypijać odpowiednie ilości wody dziennie jednak ciężko mi to idzie bo po prostu nie lubię smaku wody. Jenak dodatek cytryny czy mięty pomaga :)

    OdpowiedzUsuń
  82. Ja piję w pracy Muszyniankę, proszę kolegę o zgrzewkę wody co jakiś czas :) a w domu kranówkę z filtrem oczyszczającym :)

    OdpowiedzUsuń
  83. Picie wody jest bardzo ważne, u mnie czyni cuda :D
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :)

Copyright © 2014 Sabrina , Blogger